DEŽELA LJUDSKIH PRAVLJIC

Žalik žene, ajdovska deklica, divja baba, divji lovec in povodni mož vas pričakujejo pod Stražo.

več +

Poletno sankanje Straža Bled

Adrenalinski užitki v objemu zelene narave.

Oglejte si živo sliko s Straže preko spletne kamere.

več +

Smučišče Straža Bled

Majhno, a lepo urejeno smučišče – nočna smuka, šola smučanja, izposoja opreme, Sportyjev otroški snežni park, izvedba tekmovanj in drugih atraktivnih dogodkov

več +

Zgodovina Straže

 

Sedežnica na Stražo je bila prva turistična žičnica v Sloveniji po drugi svetovni vojni. V Ljubljani je takrat obstajalo podjetje Žičnica, ki je dotlej projektiralo in montiralo zgolj gospodarske žičniške naprave (gozdne, dostavne itn.). Podjetje je želelo razširiti program tudi na proizvodnjo osebnih žičnic in je leta 1953 na Gospodarskem razstavišču razstavilo prototip sedežnice. Ta je bil zastopnikom občine Bled in Turističnega društva Bled po ogledu zelo všeč in se jim je zdel primeren za hrib Straža. Tako so sklenili tudi finančno ugoden dogovor, saj naj bi žičnica v obratovanju pomenila reklamo za omenjeno podjetje. Zastopnik podjetja ing. Aleksander Kostenapfel je po dogovoru pripravil projekte in nadzoroval gradnjo ter montažo vse do konca postavitve sedežnice. Stebre je postavilo domače gradbeno podjetje. Otvoritev sedežnice Straža je bila v januarju 1954.

 

Sedežnica je bila prvi korak k začetkom razvoja turistične infrastrukture na Bledu. Poleti naj bi bi bila namenjena izletnikom za sprehode po tem lepem vrhu, pozimi pa zimskim športom, kolikor so pač dopuščale vremenske razmere, saj ima vrh Straže samo 646 m nadmorske višine. Po podatkih naj bi sedežnica v prvem desetletju obratovanja prevozila okoli 28.000 oseb letno.

 

Turistično društvo Bled je v zimi 1964/1965 investiralo še montažo manjše vlečnice na travnatem pobočju proti Mali Straži, ki je obratovala nekaj let. Težave z zastarelo strojnico sedežnice pa so se seveda nadaljevale, zato je sedežnica leta 1972 nehala obratovati.

 

Leta 1989 je bila potem na isti trasi postavljena popolnoma nova sedežnica, leta 1992 pa še nova vlečnica. Na smučarski progi je bil teren širokopotezno korigiran in razširjen, zgrajena je bila tudi popolnoma nova spodnja postaja žičnice. Postavili so osvetljavo smučišča in s tem omogočili nočno smuko. Končno je bila v 90. letih po ceveh napeljana voda iz jezera in montirani snežni topovi. To je bistveno pripomoglo k boljši in daljši smučarski sezoni na Straži, še posebej, ker so tudi drugod imeli težave zaradi slabih zimskih razmer.

 

Vrsto let so naprave na Straži obratovale le pozimi. Leta 2005 je podjetje Infrastruktura Bled d.o.o. investiralo v postavitev proge za poletno sankanje, ki je hitro postala priljubljena in dobro obiskana poletna zabava. S tem se je sezona obratovanja sedežnice razširila na poletne mesece.

 

Zaradi milih zim je obratovanje smučišča skoraj v celoti odvisno od umetnega zasneževanja. Vendar velikokrat zaradi vremenskih razmer zasneževanje ni mogoče, glavna ovira pa je previsoka temperatura jezerske vode. Zato je bil leta 2006 zgrajen in leta 2013 preurejen hladilni sistem za ohlajanje jezerske vode, ki je omogočil učinkovitejšo izdelavo kompaktnega snega.

 

Leta 2011 je podjetje Koren sports d.o.o. v gozdu ob zgornji postaji sedežnice postavilo še pustolovski park.

Galerija

Vir: arhiv Leopolda Kolmana
Na vrh